Eesti noor lohesurfar Martin Rahnel osales hiljuti Saksamaal Sankt Peter-Ordingis toimunud esimesel noorte Big Airi maailmameistrivõistlusel, kus saavutas kõrge 6. koha. Kuigi poodium jäi napilt püüdmatuks, leiab Martin, et kogemus andis hindamatut motivatsiooni edasiseks.
„Ise oleks tahtnud poodiumile jõuda. Kuues koht ei ole muidugi halb, aga ootused olid suuremad. Samas – see annab motivatsiooni edasi pingutada,“ ütles Rahnel pärast võistlust.
Võistluse olud ja ettevalmistus
Sankt Peter-Ording tervitas sportlasi tiheda laine ja keskmise tugevusega tuulega, mis meenutasid Pärnu koduseid tingimusi. Enne Saksamaale sõitu tegi Martin ettevalmistusi Kreekas Mykonosel, kus treenis tugeva tuulega oludes:
„Seal sai kõvasti trenni tehtud ja tunne oli hea. Kahjuks Saksamaal olid olud hoopis vaiksemad ja raskemad, tuli harjuda suuremate lohedega sõitmisega.“
Enamuse ajast kasutas ta 10- ja 12-ruuduseid lohesid, samal ajal kui paljud konkurendid valisid vaikse tuule tõttu madratslohed, mis võimaldavad õhus kauem püsida. „See tegi olukorra raskemaks neile, kes sõitsid pumbatavate lohedega,“ nentis Rahnel.
Konkurents ja tase
Võistlus tõi kokku ligi 70 noort lohesurfarit üle maailma, sealhulgas ka tipptasemel sõitjaid. „Leonardo Casati – ITA ja Finn Flügel – GER olid ainsad, kes olid selgelt teistest üle, sest nad treenivad igapäevaselt ja elavad selle nimel, et tuult püüda. Aga üldine tase oli väga kõrge – neid, kes sõidavad hästi, on palju,“ kirjeldas Martin.
Võistlussüsteem pani sportlased proovile: kvalifikatsioonis jäi Martin kohtunike otsuse tõttu null punktiga, mis tähendas, et ta pidi alustama alt ja tegema rohkem sõite kui paljud konkurendid. „See oli keeruline, aga samas andis rohkem aega oludega kohaneda,“ selgitas ta.
Tulevikuväljavaated
Rahnel on Baltikumi noortest hetkel ainus, kes sellisel tasemel kaasa lööb. „Kõik mu parimad sõbrad on nüüd välismaalt – see kogukond on hästi sõbralik ja tihe,“ tunnistas ta.
Sügisel on plaanis osaleda Baltic King of the Air võistlusel Pärnus, samuti Inglismaa ja Brasiilia Big Airi etappidel. „Eesmärk on jõuda järjest enamatele rahvusvahelistele võistlustele. Kui suudan seal end tõestada ja jõuda maailma karikasarjas top kümne hulka, siis tekib ka lootus, et kulusid aitavad kanda sponsorid,“ ütles Rahnel.
Praegu tuleb aga ise hakkama saada – võistluste kulud katab pere ja auhinnarahad on tagasihoidlikud. „King of the Air võit toob vaid 3000 eurot, mis katab vaevu võistluse kulud. Samal ajal kui teistes veespordialades on auhinnafondid kümnetes tuhandetes,“ selgitas ta.
Sellest hoolimata on Martin kindel, et ala tulevik on helge: „Lohesurf on üks ekstreemsemaid veespordialasid maailmas. See, et noorte Big Airi võistlus üldse toimus, näitab, et ala kasvab ja muutub iga aastaga suuremaks.“